انتخاب نام برند مناسب

انتخاب نام برند مناسب

انتخاب نام برند مناسب

برند چیست؟

برند یا همان نشان تجاری، بزرگترین ارزش و دارایی یک شرکت است. برند با نام اصلی شرکت متفاوت است یعنی مثلا برند رایتل، مربوط به شرکت ارتباطات تامین شمس نوین میباشد. برند یا نشان تجاری در واقع یک مجزا کننده است و محصول یا خدماتی را از دیگر همسان هایش جدا میکند. نام قانونی برند، نشان تجاری میباشد. بر طبق تعریف کمیته بازاریابی آمریکا، برند یا نشان تجاری بدین شیوه تعریف میشود. : یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقبا می‌باشد.

انتخاب نام برند مناسب
انتخاب نام برند مناسب
چگونه اسم هنری انتخاب کنیم :

انتخاب نام برند و خلق برندی خاص و متفاوت بسیار مهم است. مهم ترین نکته در ایجاد برند، نام برند میباشد. نام برند باید ویژگی های زیادی داشته باشد تا مخاطبان را جذب کند و مخاطبان بتواند به راحتی با ان ارتباط برقرار کنند.

برند باید ویژگی های زیر را داشته باشد :(انتخاب نام برند مناسب)

1.جذاب باشد : حتما می دانید که اسم برند باید جذاب و البته گیرا باشد. اسم برند باید مخاطب را به سمت خود جذب کند.
2. با شخصیت و مود حرفه شما همخوانی داشته باشد : نام برند باید با حرفه ای که شما در آن فعالیت می کنید همخوانی داشته باشد. نام برند با نام اصلی شرکت شما متفاوت است. پس باید این نام برند کمی مربوط به حرفه شما باشد تا نقش یک. معرف حرفه ی شما را بازی کند. بدون شک هر اسمی که صرفا جذاب باشد

انتخاب نام برند مناسب

نمیتواند نام خوبی برای برند شما باشد و نام برند باید کمی با حرفه ی فعالیت شما همخوانی داشته باشد.

3.آسان در بخاطر سپردن : نامی که شما برای برند خود انتخاب میکنید باید کوتاه و مختصر باشد و به راحتی در ذهن بماند. اسمی که شما برای برند خود استفاده میکنید، باید خاطره انگیز و کوتاه باشد و به راحتی در ذهن بماند.

4.جذاب و چشمگیر بودن در تبلیغات آنلاین و آفلاین
باید به این نکته در انتخاب نام برای برند توجه کنید که نامی مه انتخاب میکنید جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد و در تبلیغات به صورت آنلاین و آفلاین به چشم بیاید و جذاب باشد.

5. دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی اشغال‌شده نداشته باشند.

 

ویژگی های نام برند
نام برندی که برای شرکت خود انتخاب میکنید باید دارای ویژگی های زیر را داشته باشد :
1.با معنا بودن :

اصلی ترین ویژگی یک نام در هر زمینه ای، با معنا بودن آن است. نام برند تجاری شما باید با معنا باشد و معنا و مفهوم خاصی را برساند. نام برند باید یک مفهوم پشت پرده داشته باشد و هدف شرکت شما را به طور خلاصه برساند. معمولا شرکت های بزرگ نامهایی برای برند خود انتخاب میکنند که مفهوم کلی و هدف شرکت و محصول را برساند. مثلا نام یکی از برند های نوشیدنی های انرژی زا monster میباشد. کلمه monster به معنای هیولا است و این مفهوم را در ذهن مصرف کننده می رساند که با مصرف این نوشیدنی ها مانند یک هیولا انرژی خواهید داشت. پس باید نام برند یک خلاصه از هدف محصول را با خود داشته باشد.

2.متمایز بودن :

بدون شک مهم ترین ویژگی یک نام برند، متمایز بودن و خاص بودن آن است. نام یک برند اور خاص باشد و همسانی نداشته باشد، بدون شک و شبهه در ذهن مخاطب ماندگار میشود. برخی سعی میکنند که نام برند خود را شبیه و نزدیک برند های پر مخاطب انتخاب کنند اما این کار دقیقا به ضررشان است.با تقلید کردن نام برند های بزرگ تجاری، برند های بزرگ میتوانند از شما شکایت کنند و خسارت زیادی از شرکت شما دریافت کنند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند.

3.راحت باشد :

بدون شک وقتی یک اسم در ذهن شما ماندگار میشود که معنای آن را بفهمید. زمانیکه که شما معنی یک اسم را نفهمید، بدون شک به خاطر سپردن آن بسیار مشکل میشود. نام برند شما نباید سخت و مشکل باشد و معنی پیچیده ای داشته باشد تا به راحتی در ذهن ماندگار شود. سعی کنید از اسامی فارسی که چند نوع نوشتار و یا گفتار مختلف دارند استفاده نکنید و اسامی که نوع نوشتار ثابتی دارند استفاده کنید. همچنین از اسامی مخفف نیز بنا به دلایل زیادی استفاده نکنید.

4.قابل ثبت باشد :

نامی که برای برند خود انتخاب میکنید باید امکان ثبت قانونی داشته باشد. اگر نامی که انتخاب کرده اید برای برند خود، قابل ثبت قانونی نباشد تمام تلاش شما جهت ثبت برند به هدر میرود و باید دوباره مراحل را از نو انجام دهید.

5.رعایت آینده نگری:

برای انتخاب اسم برند باید آینده‌نگر باشید و تفکر خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود ببرید؛ یعنی نیمه گاهی هم به چشم‌انداز آینده خود داشته باشید. شاید الان حوزه فعالیت شما در حد یک استان و نهایتاً شهرهای اطراف باشد ولی از کجا می‌دانید که در آینده فعالیت خود را به کشورهای همسایه یا حتی قاره‌های دیگر گسترش نمی‌دهید؟

حتی شما باید به معنی اسم برند خود در فرهنگ‌های بازار هدف نیز فکر کنید؛ شاید داستان آب معدنی شرکت «اَلَموت» (به معنای آشیانه عقاب و نام منطقه‌ای در قزوین) را شنیده باشید که وقتی به کشورهای عربی صادر شد فقط به دلیل معنای این نام تجاری در زبان عربی (اَلْمَوت= مرگ!) با واکنش منفی مشتریان رو‌به‌رو شد.

6.قابلیت تصویر سازی داشته باشد :

اگر به نام های شرکت های بزرگ توجه کنید مانند اپل این ویژگی اسم را بهتر درک خواهید کرد. شرکت اپل به معنی سیب است و همین معنی قابلیت تصویر سازی را دارد. به عبارتی نامی که برای برند خود انتخاب میکنید باید قابلیت تبدیل به لوگو را داشته باشد.
تا اینجا تمامی نکاتی که شما در انتخاب نام برای برند خود لازم دارید را نام بردیم،حال با در نظر گرفتن این نکات میتوانید نامی هوشمندانه برای برند خود انتخاب کنید و اگر این امر برای شما مشکل است. میتوانید از متخصصانی که طراحی برند و لوگو را انجام میدهند کمک بگیرید.

اسامی لوکس(انتخاب نام برند مناسب)

گفتیم که اسم خاص و لوکسی برای برند وجود ندارد. اگر نام برندی که شما انتخاب میکنید ویژگی های بالا را داشته باشد، بدون شک این نام مناسب برای شرکت شما خواهد بود و هیچ فرمول و رمز خاصی وجود ندارد.

اما در زیر فهرستی از اسامی لوکس برند ها تهیه کردیم:

کارو، کاراکو،کامک، راسا، رامش، روناک، ویدا، زینو، سانا، سورن و…..
اگر در انتخاب نام برند خود دقت کردید و به نکاتی که در بالا به انها اشاره کردم دقت کنید، نام برند شما کاملا استاندارد و مخصوص خواهد بود و مخاطبان زیادی را جذب خود میکند و شرکت شما را بسیار محبوب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *