مراحل قانونی ثبت برند

مراحل قانونی ثبت برند

مراحل قانونی ثبت برند

مراحل قانونی ثبت برند

امروز شرکت‌های فراوانی مشهور ارائه خدمات و یا تولید کالا و محصولات مختلف می باشد و در دنیای تجارت مشغول به فعالیت رقابت در بین شرکت ها بسیار گسترده و داغ است و هر روز یک رنگه جدید وارد میدان شده و کار را برای دیگران سخت تر می کند چرا که وقتی خدمات و محصولات ارائه شده دارای تنوع زیادی می شود قدرت انتخاب مشتریان نیز افزایش یافت در گزینش خود سخت گیرتر رفتار میکنند

مراحل قانونی ثبت برند
مراحل قانونی ثبت برند
منظور از ثبت برند چیست ؟

هر برند و علائم تجاری برای اطمینان حاصل کردن از حقوق انحصاری و کالاها و خدمات ارائه شده شرکت‌های ایجاد می‌شود از سوء استفاده و سودجویی افراد مستقل بر اساس و اعتبار شرکت ها جلوگیری می نماید مدت زمان اعتبار هر برندی متفاوت می باشد اما قابل تمدید نبوده و در ازای پرداخت هزینه به سامانه ثبت برند می توان به صورت نامحدود اقدام به ثبت برند کرد در واقع برندها علامت تجاری به رسمیت بخشیدن و اعطای سود اقتصادی به مالکین آن در سطح بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده و کالا و محصولات و خدمات خود را ترویج می‌دهند . 

 

مراحل قانونی ثبت برند
در اینجا شما را به مراحل ثبت برند به صورت قانونی آشنا می کنیم:(مراحل قانونی ثبت برند)
 ۱ -دریافت مشاوره حرفه ای رایگان :

ابتدا نخستین کاری که باید انجام دهید دریافت مشاوره به صورت تخصصی و البته رایگان با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی می باشد آنها شما را با مسائلی مانند مراحل ثبت برند و مدارک مورد نیاز و مدت زمانی که باید طی شود تا برند شما را به مرحله ثبت برساند و هزینه‌هایی که بابت ثبت نام باید بپردازید انتخاب برند و لوگو مناسب شرکت که شامل انتخاب واژه مناسب شکل و تصویر زیبا ارائه می نماید

در نظر داشته باشید که انتخاب لوگو برویم و با دقت برای انجام گیرد در واقع تنها سبز قانونی برند مهم نیست برند و لوگو شرکت باید به گونه‌ای انتخاب طراحی شود که در ذهن جامعه ما رو ماندگار شود و تاثیر بار مثبت برای مشتریان به همراه داشته باشد 

شما می‌توانید بعد از سقط قانونی برندتان در ایران در کشورهای دیگر نیز به ثبت برساند که برای کسب اطلاعات در این زمینه باید با کارشناسان وسایل حقوقی مشورت کنید.

۲- استعلام برند قبل از ثبت 

این مرحله بسیار حائز اهمیت می باشد شرکت با دقت انجام گیرد نه تنها باعث اتلاف وقت و هزینه شما می شود بلکه باعث از بین رفتن اعتبار شارژ و کارشناسان ثبت برند می گردد قبل از اینکه برند خود را برای ثبت دست کارشناسان بر سایت ها در رابطه با تکراری نبودند در زمینه شغلی و محصولات خود مطمئن شوید باید اعلام کنیم که مانند برندتصویر به ثبت آن را دارید قبل در همان طبقه ثبت شده است یا خیر ؟

۳- تسویه و مدارک مورد نیاز داریم علاوه بر مدارک مورد نیاز به ثبت برند را تهیه و به شکل کارشناس تقدیم نمایید .  
4- ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و سپس اخذ گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی :(مراحل قانونی ثبت برند)

در این قسمت از مراحل ثبت برند را باید به سایت مالکیت معنوی مراجعه و در آنجا ثبت نام کنید سپس اکانت کاربری بسازید و آن را تایید کنید اکانت کاربری صورت تایید می‌شود که با برگی که خود سامانه در اختیارتان می گذارد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و اقدام به اخذ گواهی امضا نماید سپس اطلاعات مربوط به گواهی امضا را در سامانه مرکز مالکیت و وارد کرده تا اکانت کاربری شما تایید شود و در نهایت اظهارنامه برند سان را ثبت کنید

۵ تنظیم صحیح و ثبت اظهارنامه برند :

بعد از ورود کردن به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد بخش ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید اقدام تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود کنید و مدارک مانند و کپی کارت ملی شناسنامه متقاضی مجوز فعالیت کارت بازرگانی و نمونه برند خود را در سامانه فواد ۶.۶ سانتیمتر واگذاری باید بعد از پرداخت هزینه برق که در سامانه برگه برای شما به نمایش گذاشته می‌شود از آن پرینت بگیرید و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اطلاعاتی که وارد سامانه کردید تایید نمایید و از دفترخانه گواهی امضا و فوق تایید اطلاعات کاربری را دریافت کنید . 

بعد از وارد کردن اطلاعات در سامانه نام کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کند و برای پیگیری های بعدی اطلاع از نوبت خود در صفحه هر کدام از کارشناسان اقدامات بعدی باید از طریق رابط کاربری و رمز عبور اقدام کنید بررسی اظهارنامه برد توسط کارشناسان اداره سلامت.

۶بررسی اظهارنامه برند(مراحل قانونی ثبت برند)

توسط رئیس اداره علائم تجاری پیامک برای شما ارسال میگردد مبنی بر اینکه ثبت برند مورد نظر شما از طرف اداره ثبت علامت تجاری به سامانه تشخیص داده شده است پس از تشکیل پرونده علامت تجاری از سوی اداره مالکیت موضوع درخواست ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌شود و در این زمان برای شما امکان واریز هزینه روزنامه رسمی نوبت اول که به آگهی درخواست علامت تجاری مثبت فراهم می شود پس از آن باید هزینه مربوط را واریز نمایید و بعد از گذشت یک هفته روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال می گردد . 

۷- نوبت مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ۱۰ ساله برند :

آخرین مرحله از مراحل ثبت برند است که با داشتن مدارک مثل یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم نسخه اظهارنامه علامت تجاری یک نمونه از برند را در اندازه ۶ در ۶ به اداره مالکیت معنوی مراجعه روایی رسید سند بعد خود را دریافت نمایید ذکر یک نکته در اینجا واجب است و آن این است که بعد از تاییدیه کارشناسان رئیس اداره علائم تجاری اعلام شدن بلامانع بودن علامت تجاری مورد نظر جهت پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول فقط تا ۳۰ روز زمان دارید و این زمان را از دست بدهی ثبت برند مد نظر شما کم لم یکن تلقی می گردد چنانچه مراحل ثبت برند شما به وسیله موسسات ثبتی انجام می گیرد دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما به اداره مالکیت معنوی میباشد. 

هزینه های ثبت برند هزینه های مربوط به ثبت برند شامل اجزایی مانند هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه هزینه آگهی تقاضای ثبت برند یا همان روزنامه سری اول البته تمام این زیرا با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن و متقاضی کننده متفاوت می‌باشد

به عنوان مثال در مورد هزینه اولیه ثبت اظهارنامه در ازای یک طبقه اگر متقاضی شخص حقیقی باشد هزینه معادل ۲۴۰۰۰۰ریال باید بپردازد ولی اگر متقاضی شخص حقوقی باشد هزینه ای معادل ۴۸۰۰۰۰ ریال باید بپردازد یا در مورد هزینه مربوطه در هر طبقه اضافی اگر متقاضی شخص حقیقی باشد هزینه معادل ۲۰۰۰۰ریال باید بپردازد ولی یا متقاضی شخص حقوقی بوده باشد هزینه معادل ۴۰۰۰۰ریال باید بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *