راهنمای جامع ثبت برند فوری

راهنمای جامع ثبت برند فوری

راهنمای جامع ثبت برند فوری

راهنمای جامع ثبت برند

امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که برای افزایش کسب و کار و تجارت و همچنین سود حاصل از آن دخیل است مسئله انتخاب برند می باشد . برای این که افراد بتوانند مشتریان زیادی را در بازار به خود جذب کنند و به صورت ماهرانه محصولات خود را به فروش برسانند ، باید در انتخاب برند و همچنین ثبت برند فوری بسیار تلاش کنند البته این کار چندان سختی نیست است و افراد بایستی توجه داشته باشند که جهت پیشگیری از سوء استفاده دیگر افراد از محصولاتشان باید مراحل ثبت برند فوری را انجام دهند برای آشنایی با این کار در ادامه با ما همراه باشید .

داشتن یک برند متفاوت موجب می شود تا مشتری بیشتری از بازارهای بزرگ تر جذب شود پس اگر می خواهید مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کنید باید به ثبت یک برند متفاوت بپردازید .

 

ثبت برند
ثبت برند
مراحل ثبت برند فوری :

برای ثبت برند به صورت قانونی باید مراحل زیر را طی کنید :

۱- فرد باید یک نام تجاری متناسب با شغلی که دارد ، برگزیند .

۲- پیش از ثبت برند ، فرد باید به استعلام ثبت برند بپردازد .

۳- فرد باید مدارک مورد نیاز را تهیه نماید .

۴- فرد باید در سامانه مالکیت معنوی ثبت نام کند و همچنین فرم های مربوطه را نیز پر کند .

۵- فرد باید گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی را اخذ نموده و حساب کاربری را در سامانه را تایید نماید .

۶- فرد باید به تنظیم اظهارنامه الکترونیکی بپردازد .

۷- سپس باید با مراجعه حضوری در اداره مالکیت معنوی پرونده تشکیل دهد .

۸- در نهایت فرد باید هزینه های مربوطه مانند هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کند .

 

ثبت برند
وظایف موسسات ثبتی(راهنمای جامع ثبت برند فوری)

افراد باید توجه داشته باشند در صورتی که اشخاص امور ثبت برند فوری خویش را به موسسات ثبتی بسپارند ، در نتیجه موسسه خود کلیه امور را پیگیری می کند و و در هر یک از مراحل ثبتی مانند مراجعه حضوری به اداره ، پرداخت هزینه های روزنامه‌ رسمی ، پرداخت هزینه حق ثبت و … از جمله خدمات موسسه ثبت برند فوری به حساب می آید .

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی از افرادی که به دنبال ثبت برند فوری هستند پیش بیاید این است که برند های ثبت شده تا چه زمانی اعتبار دارند ؟ در پاسخ می‌توانیم بگوییم معمولاً هر برندی که ثبت می شود به مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت و پس از گذشت این زمان در بازه های زمانی بایستی برند خود را تمدید کنند . جهت تمدید برند ، افراد تقریبا ۶ ماه فرصت دارند تا اقدامات لازم را انجام دهند .

 

ممکن است شخصی برای اولین بار بخواهد به ثبت برند فوری بپردازد در نتیجه باید بداند که برای ثبت برند فوری چه مدارکی مورد نیاز است ؟ اگر می خواهید بدانید برای ثبت برند فوری چه مدارکی لازم است بیش از همه باید نسبت به این نکته آگاهی داشته باشید که مدارک مورد نیاز ثبت برند فوری برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی متفاوت است .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فوری برای اشخاص حقوقی شامل موارد ذیل است :

۱-  کپی گرفتن از روزنامه رسمی ثبت شرکت .

۲- کپی گرفتن از آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت ، اگر موجود باشد .

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت از نهاد های دولتی مانند پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، پروانه ساخت و غیره .

۴- کپی برابر اصل کارت بازرگانی برای برند های لاتین .

۵- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند .

۶- ثبت اطلاعات شخصی همچون آدرس ، کد پستی ، شماره تلفن و … برای صاحبان امضاء شرکت .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فوری برای اشخاص حقیقی شامل موارد ذیل است :

۱- کپی برابر اصل مجوز فعالیت از نهاد های دولتی همچون پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، پروانه ساخت و غیره .

۲- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی .

۳- کپی برابر اصل کارت بازرگانی برای برند های لاتین .

۴- ثبت اطلاعات شخصی مانند آدرس ، کد پستی  ، شماره تلفن  و غیره .

اداره مالکیت معنوی(راهنمای جامع ثبت برند فوری)

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که بر اساس آخرین دستورالعمل هایی که در سال ۱۳۹۹ توسط اداره مالکیت معنوی عنوان شد ، شماره تلفن همراه افراد در برند اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی حتماً باید به نام خودشان باشد ؛ در واقع باید مالک رسمی خط تلفن همراه شخص متقاضی ثبت برند فوری باشد . بطور کلی مالک یک برند قادر است به صورت همزمان دو یا چند شخص حقیقی و یا حقوقی باشد ؛ اما اگر اینگونه بود باید تعیین شود که هر کدام از افراد حقیقی و یا حقوقی مالک چند درصد از برند خواهند بود .

اگر شخصی از شما پرسید که مدت زمان ثبت برند فوری چقدر است ؟ در پاسخ به وی بگویید که فرم اظهارنامه های که برای اداره مالکیت ارسال می شود بایستی توسط رئیس اداره علائم تجاری و همچنین سه کارشناس تایید گردد . در واقع کارتابل هر یک از کارشناسان ثبت برند فوری که جلوتر از فرد مورد نظر باشد باعث کند شدن فرایند کاری شخص می شود .

گاه این امکان وجود دارد که برند درخواستی از سوی کارشناسان پذیرفته نشود در هنگام برخورد با چنین مواردی فرد فرصت دارد طی ۳۰ روز اعتراض کند و یا قادر است از طریق مراجعه به وکلا و همچنین کارشناسان در موسسات ثبتی که در ارائه مدارک لازم و پیگیری های اداری مهارت دارند ، فرآیند کاری خویش را تسریع بخشند .

هزینه های مربوط به ثبت برند تجاری(راهنمای جامع ثبت برند)

معمولا هزینه ثبت برند تجاری به برخی از عوامل بستگی دارد که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱- حق ثبت

۲- حق الوکاله وکیل

۳- منتشر نمودن ۲ نوبتی روزنامه های رسمی

۴- تعداد طبقات درخواستی .

هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد ممکن است بر روی هزینه نهایی ثبت برند تجاری و فوری فرد تاثیر داشته باشد ؛ از این رو نمی‌توان برای این کار هزینه مشخصی را تعیین نمود .

جالب است بدانید که قانون هیچگاه افراد را به ثبت برند فوری ملزم می کند و در واقع فرد می تواند به ‌صورت سالیان متمادی بدون اینکه برندی را به ثبت رسانده باشد به کار خویش ادامه دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *